עקרונות לכתיבת תוכן שיווקי – מילה טובה

אם אתם אנשי אינטרנט מנוסים או בעלי אתרים שעושים את צעדיכם הראשונים בעולם הדיגיטאלי וודאי כבר שמעתם את המונח “תוכן שיווקי” לפחות פעם אחת אם לא הרבה הרבה יותר.

אז מה השיגעון הגדול, למה כולם רוצים תוכן שיווקי ?

נתחיל מהסוף – אתר ללא תוכן שיווקי איכותי יתקשה מאד להתחרות עם אתרים אחרים על ליבם של הגולשים ושל מנועי החיפוש.   תוכן שיווקי מאפשר לבעלי אתרים להשיג שתי ציפורים במכה אחת, מחד הוא מעלה את דירוגו של האתר בדפי תוצאות החיפוש בעזרת טכניקות אופטימיזציית תוכן שונות ומאידך תוכן שיווקי נועד בעיקר להביא את הקוראים לבצע את הפעולה הנכספת – לקנות.

שתי הציפורים הללו הן ציפורים רווחיות למדי שיכולות להגדיל בצורה משמעותית את מחזור ההכנסות של כל אתר באופן עקבי ולאורך זמן.   יש לזכור שתוכן שיווקי מיועד לגולשים – התוכן חייב להיות מעניין!

איך כותבים תוכן שיווקי?

השאלה הזו מסקרנת רבים וטובים ברשת ומחוצה לה, די בחיפוש אחד עם הביטוי “תוכן שיווקי” ומיד תקבלו רשימה ארוכה מאד של ספרים, מאמרים ובלוגים בנושא עמוסים בעצות, תהיות ואבחנות רבות בנושא.   האמת שכתיבת תוכן שיווקי איכותי ואפקטיבי אינה מדע מדויק והדעות לגבי כל הניואנסים הקטנים עדיין חלוקות במידת מה אבל, ישנה הסכמה גורפת בנוגע לחמשת עקרונות בסיסים בלעדיהם אי אפשר לייצר תוכן שיווקי איכותי – מחקר, הכרת התחום, מילות מפתח, עריכה נכונה וכישורי כתיבה.   כל היתר נתון לחסדי הניסיון..   אצלנו תוכלו למצוא כותבים מנוסים המתמחים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי ועושים זאת בהצלחה זמן רב. לפרטים נוספים בנושא שירותי כתיבה צרו איתנו קשר ונשמח להרחיב בנושא.

עקרונות בסיס לכתיבת תוכן שיווקי

  1. מחקר שוק מקיף – במהותו תוכן שיווקי נכתב בכדי לשווק מוצר או שרות מסוים לקהל מסוים ולהעפיל על מערך השיווק המתחרה. אי אפשר לעשות זאת מבלי לבצע מחקר שוק מעמיק שיכלול גם את קהל היעד וגם את המתחרים.
    ניתוח פלח הקהל הרלוונטי כולל למידת תחומי העניין שלהם, צרכיהם, דפוסי הגלישה המאפיינים אותם, טרמינולוגיה רווחת וכל פרט אחר שיעזור לכותב להבין עבור מי הוא כותב. ניתוח המתחרים הוא למעשה תהליך הנהוג בכול תחום תחרותי. בסקירת המתחרים אפשר לקבל השראה, לראות מה עובד עבורם וללמוד ממה שלא.
  2. הכרת התחום – מאד קשה לייצר תוכן שיווקי טוב מבלי לדעת על מה בעצם כותבים. הכרת התחום מאפשרת לכותב לייצר תוכן שיווקי אמין, מקצועי ואינפורמטיבי שבאמת יסייע לקוראים. תוכן שכזה יישא פרי הרבה יותר מהר והרבה יותר טוב מכל פיסת תוכן שנכתבה בכדי למלא חלל והינו תנאי לתוצר מעניין, נכון ואמין.
  3. מילות מפתח – רבים חושבים כי זהו אולי העיקרון החשוב ביותר ביצירת תוכן שיווקי לרשת. הטמעת מילות מפתח בגוף הטקסט כמו גם במקומות אסטרטגיים אחרים לדוגמת הכותרת או פסקת הפתיחה היא זו שיוצרת קשר חזק יותר עם מנועי החיפוש בעבור אותה מילה. רבים טועים ונוטים לחשוב כי החדרת מאסיבית של מילות מפתח תיצור תהליך קידום אתרים מהיר ויעיל יותר אבל למעשה ישנה רמת צפיפות מומלצת (בין 3%-7% תלוי מה ואת מי שואלים) וכדאי מאד להיצמד אליה.
  4. עריכה נכונה – חלוקה לפסקאות, מתן כותרות נכונות, פיסוק, רווחים ובנייה נכונה של התוכן בצורה המאפשרת קריאה נוחה. במקרים רבים הגולש מחליט האם להתעמק בתוכן בסריקה מהירה של הכותרות במאמר – לכן ניסוח הכותרות בצורה מעניינת ותמציתית חשוב במיוחד.
  5. כתיבה טובה – כל כותב ובעל אתר חייב להתייחס לקוראיו בכבוד מלא ולהגיש להם תוכן שיווקי קולח, זורם וכתוב בצורה נכונה ללא שגיאות תחביריות וללא שגיאות כתיב. תוכן אינפורמטיבי ומעניין המכיל קריאה לפעולה. קהל הגולשים יודע לזהות כתיבה טובה שעונה על צרכיו מול כתיבה חובבנית שתקרין גם על האתר עצמו ותשדר חוסר רצינות כללית. ניתן להיעזר בכותב תכנים מקצועי – קופירייטר

שמירה על עקרונות הבסיס הללו יסייעו לכל מי שמעוניין לייצר תוכן שיווקי שישיג את המטרות לשמן הוא נכתב. כאמור ישנם עוד אלמנטים שיש להביא בחשבון כמו ניסיון ומקצוענות אבל חמשת העקרונות הללו מהווים קרקע טובה להתחלה.   בעלי אתרים המעוניינים ליצור תוכן שיווקי איכותי, חכם, כתוב טוב תוך שמירה על רמת הצפיפות המומלצת ועל כתיבה קולחת מוזמן לפנות אלינו לפרטים.