קופירייטר – איך מוצאים קופירייטר טוב?

עבור מרבית האנשים, קופירייטינג נשמעת כמו עבודת חלומות, באים בבוקר למשרד, מותחים את שרירי השנינות ומתחילים לשחק עם צעצועים ובדיחות עד שמשהו תופס. אין ספק שעבודתו של קופירייטר יכולה להיות חוויה מגוונת ומעניינת, אולם אין מדובר כלל וכלל בעבודה קלה!

אז מה באמת נדרש על מנת להיות קופירייטר טוב?

ובכן, כישרון הוא ללא ספק מרכיב חשוב ביותר בעבודתו של כל קופירייטר, כישרון כתיבה, מחשבה יצירתית ויכולת הבנה מעמיקה של הטבע האנושי הם ללא ספק קווים מנחים לדמותו של קופירייטר טוב.

קופירייטר טוב ניחן בחוש הומור מפותח, הוא מבריק ושנון וגם יודע איך וכיצד לפנות לקהל היעד בצורה הטובה ביותר. עם זאת, כישרון ושנינות הם רק חלק מהמצרכים הדרושים לבישול הקופירייטר המושלם ולעיתים אף יכולים להיות בעוכרו של קופירייטר מתחיל.

כאמור, קופירייטר הינו שנון ובעל חוש הומור חד, על הקופירייטר המתחיל לזכור כי על אף החשיבות שבתכונות אלו, הן אינן מהוות את מטרת העבודה אלא רק כלי נוסף בארגז כליו של קופירייטר. על כן, חשוב לזכור לעשות שימוש מושכל ומתאים בהומור ולא לשכוח את המוצר אותו הוא מעוניין לשווק.

האם כל אחד עם כישרון כתיבה וחוש הומור יכול להיות קופירייטר מוצלח?

בוודאי שלא. כישרונו של קופירייטר הוא הבסיס האיתן עליו על הקופירייטר לבנות את מיומנותו ומקצועיותו, ללא האחרונים ימצא במהרה קופירייטר מתחיל את דרכו חזרה לכתיבת מגירה.
הכישורים להם נדרש קופירייטר טוב נרכשים לרוב במהלך לימודיו ותוך כדי עבודתו, מוכשר ככל שיהיה ללא כישורים ייחודיים הנדרשים לקופירייטר לא יוכל להמריא הקופירייטר במקצועו ויוותר לא מסופק או אף גרוע מכך, מובטל.

אילו כישורים נדרשים מקופירייטר טוב?

תפקידו של קופירייטר הוא למעשה להוות את הגורם המחבר בין מוצר מסוים לבין לקוחותיו הפוטנציאליים, עבודתו של קופירייטר היא זו שתכריע האם תשלפו את ארנקכם בתור ללהיט הבא, או תעברו על פניו מבלי להעיף בו מבט שני.

על מנת לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר, קופירייטר טוב צריך להיות בעל יכולת הבחנה וניתוח שיסייעו לו לראות ולהבין כיצד המוצר של לקוחותיו נבדל מאחרים, מהו הייחוד שאותו מוצר מציע ועל אילו תכונות במוצר עליו לשים את הדגש בעת עבודתו.

חלק זה בעבודתו של קופירייטר יהיה מדויק ויעיל יותר, במידה ולקוחותיו יחלקו עמו את כל המידע אודות המוצר ויפנו את תשומת ליבו של הקופירייטר לרעיון מאחורי המוצר, ייחודו ואיכותו. עם זאת, על קופירייטר טוב להיות מסוגל לדלות מידע זה בכוחות עצמו.

בשלב השני, על קופירייטר טוב להיות בעל היכולת לנתח את שוק הצרכנים ולהבין מהו קהל היעד המתאים ביותר עבור המוצר. עליו להיות מסוגל להבין את קהל היעד, הרגלי צריכתו, נושאי העניין המעסיקים אותו ואת הטבע האנושי.

רק לאחר כל אלו, יוכל קופירייטר טוב לגבש את רעיונותיו לגבי האופן הטוב ביותר שבו הוא יציג את המוצר בפני קהל היעד. שלב זה בעבודתו של קופירייטר דורש מקוריות ויצירתיות רבה, יכולת כתיבה שיווקית, עליו לשכלל יחדיו את כל המרכיבים שנידונו קודם ולמצוא את הדרך הטובה, הקצרה והיעילה ביותר אל הלקוח הפוטנציאלי, תוך הצגה אופטימלית של המוצר ופנייה נכונה ושיווקית אל קהל היעד.

אני רוצה להיות קופירייטר, מה עושים?

אם הנכם מאמינים שניחנתם בכישרון הדרוש על מנת לייצר את הלהיט הבא בתחום הקופירייטינג ישנם מוסדות רבים בישראל המציעים לימודי קופירייטינג. כל שעליכם לעשות הוא לבחור במסלול הלימודים המתאים ביותר עבורכם ולרכוש את הידע הנחוץ. משם, תנו לכישרון להוביל אתכם.