אז הקמתם אתר חדש או החלטתם שהגיע הזמן לשדרג אתר ותיק. החלטתם לקדם את העסק שלכם בדרך המקובלת, הנוחה והזמינה ביותר- רשת האינטרנט. מה עכשיו? מה צריך להכיל האתר? ואיך עושים את זה?
כל אתר אינטרנט מכיל תוכן מקצועי. התוכן כולל את כל הטקסטים באתר, ענייניים ושיווקיים כאחד. האתר צריך להציג ללקוחות ולעמיתים את השירותים או הסחורות שהעסק מציע. אבל זה לרוב יכול להסתכם בדף אחד, רשימה מתומצתת שכל אחד יכול לכתוב בעצמו.מדוע צריך תוכן עדכני ומתעדכן?
קודם כל, משום שמי שטרח והגיע לאתר מסוים מצפה למצוא בו את התוכן שהוא חיפש ורצוי שהוא יהיה מעניין. הישראלי הממוצע מעביר כ- 8 שעות בשבוע בגלישה באינטרנט. הגלישה הפכה תחליף לקריאה, לצפיה בטלוויזיה ולעיסוקי פנאי אחרים. לכן הגולש מצפה לפגוש תכנים רלוונטים ומרתקים.
שנית, משום שהתוכן באתרים משמש כלי שיווקי ומיתוגי ממעלה ראשונה. התוכן שמועלה לאתר מסייע לאתר להתקדם ברשימות החיפוש (בנושא זה מומלץ לקרוא עוד על קידום אתרים). גוגל ומנועי חיפוש אחרים יודעים להבחין בין אתרים איכותיים לאתרים לא איכותיים לפי כמות התוכן שהם מכילים ולפי איכותו ולדרג אותם בהתאם.הכתיבה צריכה להתאים לפרמטרים החשובים בקידום אתרים ובכך להוות מנוף לקידום ולהצלחת העסק שלכם.
ניהול תוכן – כל הפרקטיקות
ניהול תוכן הוא בעצם ניהול של כל הטקסטים באתר, בצורה אסטרטגית ושיווקית – החל מעריכת מחקר מקדים ואיתור נושאים רלוונטים, דרך כתיבת הטקסטים, עריכתם והגהתם, שיבוצם באתר ועדכון התכנים באופן שוטף.מחקר מקדים
המחקר המקדים כולל היכרות עם מנועי החיפוש, עם אתרים מתחרים ועם נקודות החולשה והחוזק של העסק, איתור נושאים לכתיבה בהתאם לצורכי הקידום וכן מחקר מילות מפתח באמצעות כלים מתאימים.
כתיבה
כתיבת הטקסטים כוללת את הטקסטים המקצועיים והשיווקיים, בהתאם לצרכי העסק או החברה, כשלפעמים ישנה חפיפה בין שתי הפונקציות- המקצועית והשיווקית. כתיבת תוכן באינטרנט צריכה להיות שימושית, רלוונטית ועניינית, בשל אופי הגלישה באינטרנט, שעיקרה חיפוש אחר מידע מסוים בזמן קצר. יחד עם זאת, כתיבת תוכן דורשת יכולות קופירייטינג ושיווק, היא צריכה להיות יצירתית ולהעביר מסרים, זאת על מנת לקדם את העסק באמצעות מספר מוגבל של מלים.עריכה והגהה
עריכת הטקסטים והגהתם- כדי שהאתר ייחשב איכותי בסיווג של מנועי החיפוש, הכתיבה צריכה להיות איכותית, בהירה ועניינית וכמובן ללא שגיאות כתיב, טעויות שפה או הקלדה. עריכת הטקסטים בהתאם למושגים ומילות חיפוש מוגדרות.
העלאת תכנים
הכנסת התכנים לאתר, ואופטימיזציה של התוכן בהתאם למטרות האתר, בנייה מותאמת של התפריטים באתר וכוונון זרימת המידע, בניית קישורים פנימיים, קידום פנימי של דפים חשובים ושמירה על מטרות האתר והעסק.עדכון שוטף
האינטרנט הינה רשת דינאמית, הדורשת עדכון שוטף כדי להישאר רלוונטים ומשפיעים ולהגיע לקהל הגולשים. יש צורך בחידושים ויצירה מתמדת, בהוספת תכנים, בשדרוג האתר, בהתאמת התוכן למנועי החיפוש וכל זאת תוך היכרות עם השוק ועם מנועי החיפוש. ניהול התוכן צריך להיות מותאם למטרות האתר ולקהל היעד שלו. ישנם אתרים בהם נערכות עסקאות מכירה, כך שהתוכן באתר צריך לכוון לביצוע הרכישה. אתרים אחרים מספקים מידע על השירותים שהם מציעים או על הסחורות, ומכוונים את הלקוחות ליצירת קשר, להרשמה לניוזלטר או להגעה לחנות. ישנם גם אתרים המפנים את הגולשים בהם לתכנים חיצוניים כגון בלוגים או כתבות שפורסמו מחוץ לאתר.
זקוקים לשירותי ניהול תוכן?
הפעולות בתהליך ניהול תוכן כוללות בין היתר את השלבים הבאים:- אפיון ומיפוי מטרות האתר
- בניית תוכנית עבודה חודשית
- יצירת וכתיבת תכנים מתאימים
- הזנת התכנים לאתר האינטרנט
- ניהול תוכניות שותפים, פרסומות באתר
- שיתוף פעולה עם מקדם האתרים
פנו אלינו עכשיו ונספר לכם עוד על ניהול התוכן באתר שלכם!