לפני 10 שנים כולם אמרו – האינטרנט הוא העתיד. היום האינטרנט הוא ההווה – תקציבי ענק מופנים מערוצי השיווק המסורתיים (טלוויזיה, רדיו, עיתונות) לשיווק און ליין וכתוצאה מכך נוצרה דרישה לתוכן איכותי לאתרים שונים, רשתות חברתיות וערוצי מדיה אחרים. חברות תוכן רבות הוקמו על מנת לעמוד בדרישה ההולכת וגוברת לטקסטים מקוריים לפרסום ברשת.
כתיבת תוכן במשרה מלאה, חלקית או פרילנס
כתיבת תוכן כהכנסה נוספת ואף כמשלח יד עיקרי היא אופציה משתלמת ונוחה לעבודה מהבית בתנאי פרילנס. התשלום הוא פר מילה או פר מאמר והתעריף משתנה בהתאם לנושא ולתחום, וכן מושפע ממידת הניסיון שיש לכותב. מבנה ההעסקה בו חברת התוכן מזמינה מאמרים מהכותב לפי יכולתו, הופך את התחום לגמיש במיוחד ומאפשר לכותב או לכותבת לשלוט בצורה טובה בשעות העבודה ובשכר החודשי.
בעסקים הזקוקים לאספקה סדירה של תוכן מקורי ורלוונטי עשויים להעדיף לשכור כותב באופן ישיר על מנת לחסוך בעלויות של השירותים הניתנים על ידי חברות תוכן: כתיבה, עריכה, הגהה והתאמה למנוע החיפוש. לכן במספר מקומות ניתן להתקבל כעובד שכיר מן המניין, ובמקרים אלה תנאי ההעסקה עשויים לכלול מספר מינימאלי של מאמרים ליום עבודה.
כיצד להיות כותב תוכן
כדי לכתוב תוכן לאתרי אינטרנט תידרשו לשלוט בשפת הטקסט ברמה גבוהה ביותר. מכיוון שהתשלום לכותבי מאמרים פרילנסרים הוא פר מאמר, מהירות הופכת להיות חלק מהותי מהעבודה וקצב כתיבה איטי עשוי להפוך את הכתיבה ללא משתלמת.
ידע בסיסי בפרקטיקות המקובלות של קידום אתרים באינטרנט עשוי גם הוא לסייע שכן התוכן הכתוב עובר בדרך כלל התאמה למנועי חיפוש בדרכו מהכותב לאתר האינטרנט. התאמה מראש של הכותב תחסוך זמן לכל המעורבים ותהווה ערך מוסף עבור חברת התוכן המעסיקה.
להיות פרילנס שכיר
מסיבה זו קמו ברשת שירותים של חשבונית לשכיר, אשר מעסיקים הלכה למעשה את הכותב כעובד שכיר, גובים מחברת התוכן את התשלום עבור המאמרים שלו בחודש נתון ומנפיקים לו תלוש משכורת כאילו היה עובד שכיר ולא עצמאי. ישנם מספר שירותים כאלה בארץ, והעמלה הנגבית עבור השירות היא בדרך כלל נמוכה ועומדת על כ-5 אחוזים מסך השכר.
הצטרפו אלינו