כתיבת תוכן כהכנסה נוספת

לפני 10 שנים כולם אמרו – האינטרנט הוא העתיד. היום האינטרנט הוא ההווה – תקציבי ענק מופנים מערוצי השיווק המסורתיים (טלוויזיה, רדיו, עיתונות) לשיווק און ליין וכתוצאה מכך נוצרה דרישה לתוכן איכותי לאתרים שונים, רשתות חברתיות וערוצי מדיה אחרים. חברות תוכן רבות הוקמו על מנת לעמוד בדרישה ההולכת וגוברת לטקסטים מקוריים לפרסום ברשת.

כתוצאה מהביקוש הגדל, כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט הפכה בשנים האחרונות למקצוע נדרש בכל העולם. תחום מתפתח זה זקוק תמיד לכותבים מנוסים ולבעלי מקצוע המסוגלים לכתוב בצורה בהירה ומדויקת על תחומי מומחיותם.

כתיבת תוכן במשרה מלאה, חלקית או פרילנס

כתיבת תוכן כהכנסה נוספת ואף כמשלח יד עיקרי היא אופציה משתלמת ונוחה לעבודה מהבית בתנאי פרילנס. התשלום הוא פר מילה או פר מאמר והתעריף משתנה בהתאם לנושא ולתחום, וכן מושפע ממידת הניסיון שיש לכותב. מבנה ההעסקה בו חברת התוכן מזמינה מאמרים מהכותב לפי יכולתו, הופך את התחום לגמיש במיוחד ומאפשר לכותב או לכותבת לשלוט בצורה טובה בשעות העבודה ובשכר החודשי.

מסיבה זו, עבודה במתן שירותי כתיבה מתאימה מאוד לאמהות צעירות, סטודנטים ואנשים המעוניינים לעבוד או להשלים הכנסה במשך מספר מועט של שעות ביממה או מחוץ לשעות העבודה המקובלות במשרד.
בעסקים הזקוקים לאספקה סדירה של תוכן מקורי ורלוונטי עשויים להעדיף לשכור כותב באופן ישיר על מנת לחסוך בעלויות של השירותים הניתנים על ידי חברות תוכן: כתיבה, עריכה, הגהה והתאמה למנוע החיפוש. לכן במספר מקומות ניתן להתקבל כעובד שכיר מן המניין, ובמקרים אלה תנאי ההעסקה עשויים לכלול מספר מינימאלי של מאמרים ליום עבודה.

כיצד להיות כותב תוכן

כדי לכתוב תוכן לאתרי אינטרנט תידרשו לשלוט בשפת הטקסט ברמה גבוהה ביותר. מכיוון שהתשלום לכותבי מאמרים פרילנסרים הוא פר מאמר, מהירות הופכת להיות חלק מהותי מהעבודה וקצב כתיבה איטי עשוי להפוך את הכתיבה ללא משתלמת.

מומחיות בתחום אחד או יותר חשובה גם היא. עסקים באינטרנט הפועלים בתחומים מקצועיים כגון השקעות, בריאות וטכנולוגיה זקוקים לאנשים בעלי ידע מוקדם בנושאים בהם הם כותבים. עם זאת, ולמרות זאת, במהלך הכתיבה כמעט כל כותב יידרש להסתמך על מקורות מידע מוסמכים כגון אתרי אינטרנט, אנציקלופדיות וספרות מקצועית.

ידע בסיסי בפרקטיקות המקובלות של קידום אתרים באינטרנט עשוי גם הוא לסייע שכן התוכן הכתוב עובר בדרך כלל התאמה למנועי חיפוש בדרכו מהכותב לאתר האינטרנט. התאמה מראש של הכותב תחסוך זמן לכל המעורבים ותהווה ערך מוסף עבור חברת התוכן המעסיקה.

להיות פרילנס שכיר

אחת הבעיות המתעוררות בעבודה בתחום של כתיבת תוכן כהכנסה נוספת היא העובדה שלעתים נהיה מעוניינים לשלב כתיבה עם עבודה שכירה “נורמאלית” בשעות הבוקר. הוצאת תעודת עוסק מורשה כרוכה בבירוקרטיה כגון הצהרות הון, דו”חות מס שנתיים ופנקסי מקדמות, והדבר עשוי להיראות כמכשול עבור הכותב.

מסיבה זו קמו ברשת שירותים של חשבונית לשכיר, אשר מעסיקים הלכה למעשה את הכותב כעובד שכיר, גובים מחברת התוכן את התשלום עבור המאמרים שלו בחודש נתון ומנפיקים לו תלוש משכורת כאילו היה עובד שכיר ולא עצמאי. ישנם מספר שירותים כאלה בארץ, והעמלה הנגבית עבור השירות היא בדרך כלל נמוכה ועומדת על כ-5 אחוזים מסך השכר.

הצטרפו אלינו

אנחנו ב-“מילה טובה” מחפשים תמיד כותבים מוכשרים במגוון נושאים. אם אתם מעוניינים להצטרף לצוות הכותבים שלנו, ויש לכם ידע, רקע ואו ניסיון בתחומים כגון כלכלה וצרכנות, רפואה ובריאות, חוק ומשפט, ראיית חשבון וחשבונאות, פנו אלינו היום דרך העמוד דרושים כותבי מאמרים.