תוכן, מאמרים וקידום אתרים – טיפים

תחום קידום אתרים באינטרנט משתנה ומתחדש ללא הפסקה. גוגל ושאר מנועי החיפוש (בארץ רלוונטי רק גוגל, בינתיים..) משנים ומעדכנים את האלגוריתם שלהם מספר רב של פעמים בשנה במטרה לשפר את איכות התוצאות וכדי להלחם במניפולציה של מקדמי אתרים.

תחום כתיבת התוכן קשור בקשר הדוק לקידום אתרים. חלק נכבד מלקוחותינו הם מקדמי אתרים והמאמרים אשר אנחנו כותבים עוברים תחת עינו הביקורתית של מקדם אתרים מנוסה במטרה להוציא מהם את המקסימום לצרכי קידום אתרים.

מידי פעם נפרסם כאן טיפים לכתיבה נכונה ולקידום אתרים – כדאי וכדי לשמור על קשר…

תוכן יחודי

מפיצים מאמרים ברשת? יש לכם וגם בלוג? אולי אתם מפרסמים מאמרים ברשתות חברתיות או בפורומים שונים? אם כך רצוי להשתמש בתוכן יחודי (שונה) בכל מקור. במטרה לשפר את חווית הגולש, גוגל מציג לרוב רק גרסא אחת של אותו תוכן ולכן כדאי להשתמש במאמר שונה בכל אתר. כדאי לקרוא גם על כתיבת מאמרים לקידום אתרים.

הזנב הארוך

הזנב הארוך – The Long Tail הוא ביטוי המתייחס לתכונה של התפלגות סטטיסטית – כאשר, בהתייחס לאינטרנט ולחיפושים, קיימים מספר רב של חיפושים בביטויים לא שכיחים.

דוגמא: את הביטוי ספרים מחפשים הרבה אנשים. אולם, אם יש לכם אתר המוכר ספרים, תגלו כי קיימים אלפי חיפושים שונים המבוצעים במספרים נמוכים – אשר יכולים לתרום להכנסותיכם יותר ממילת המפתח העיקרית.

איך מנצלים את תופעת הזנב הארוך?

לרוב, מקדמי אתרים אינם מתייחסים לביטוים איזוטרים. הדרך להגיע לאותם אלו אשר מחפשים ביטויים לא פופולרים אולם רלוונטים לתחום שלכם היא באמצעות תוכן רב באתר אשר כולל את הביטויים הללו.

אתר אשר מכיל מאות או אלפי דפי תוכן יזכה לביקורים רבים הנובעים מתופעת הזנב הארוך.

טיפ חשוב: אנחנו מספקים אפשרות לכתיבת מאמרים על ידי כותבים שונים – לכל כותב מאמרים אוצר מילים שונה כך שכתיבת מאמרים של כותבים שונים תעשיר את אוצר המילים והיקפם באתר שלכם.

 

צפיפות מילות מפתח – מהו האחוז הנכון?

בעלי אתרים רבים מחפשים את התשובה לשאלה מהו האחוז הנכון של הופעת מילת המפתח בטקסט בדף –  יש האומרים כי האחוז הנכון הוא 5% וכמובן שניתן למצוא תשובות אחרות.

אנחנו מאמינים כי יש לתת דגש לטקסט איכותי וקולח – יותר חשוב שהטקסט יהיה נעים לקריאה מאשר להגדיל בצורה מלאכותית את הופעת מילת המפתח החשובה לכם בטקסט ובכך להוריד את איכותו.

כמובן שיש מסגרת מומלצת של הופעת מילת המפתח – בין 1%-10% כאשר יש לשקול היטב הוספת טקסט אשר בו אחוז הופעת מילת המפתח חורגת מטווח זה.

מה מאפיין תוכן איכותי?

כמעט בכל הצהרה או ראיון של אחד מבכירי גוגל, נשמעת המלצה להשקיע בתוכן איכותי ומקורי לאתר שלכם. ההבטחה המשתמעת היא שדרוג האתר ישתפר אם תשקיעו בתוכן איכותי.

אך מהו תוכן איכותי? איך כותבים תוכן כזה?

לתוכן איכותי יש מספר מאפיינים בולטים. תוכן איכותי מורכב משפה עשירה, הוא בנוי בסדר הגיוני, קל לקרוא אותו והכי חשוב – הוא מספק את התשובה לשאלה של הגולש.