דף נחיתה

מטרות דף הנחיתה

דף נחיתה נועד להגשים מספר מטרות:

  • מילוי טופס פניה
  • הרשמה לניוזלטר
  • לחיצה על באנר
  • הורדת תוכנה מסוימת
  • יצירת קשר טלפונית
  • קניית המוצר
כפי שציינו קודם לכן, דף נחיתה מתאפיין בכתיבה שיווקית. כתיבה זו יוצאת מתוך הנחה כי אם אין בעיה, אז אין סיבה לקנות, לכן מטרתה להציג מענה כלשהו לצורך קיים או להציע פתרון לבעיה מסוימת. במהלך השיווקי, טרם כתיבת דף הנחיתה, יש לבצע מעיין תחקיר הבודק את הדברים הבאים:

  • מי קהל היעד – האם הוא זכר או נקבה, צעיר או מבוגר, עני, עשיר וכו’.
  • על איזה צורך אמור לענות המוצר שלנו – מה קהל היעד צריך או רוצה.
  • מי המתחרים שלנו – מתחרים ישירים המוכרים את אותו המוצר שאנו מוכרים, או עקיפין, שאר מוכרים את אותו המוצר, אך פונים לקהל יעד אחר.
  • מהם היתרונות שלנו בהשוואה למתחרים – מה למעשה יגרום לו לקנות מאיתנו.
  • באילו דרכים נעביר את המסר וכיצד הם יסייעו בקבלת ההחלטה.

מבנה מומלץ של דף נחיתה

דף נחיתה מורכב ממספר גורמים שמטרתם אחת – לבצע המרה (שינוי) אצל הקורא.

פניה מטרתה של הפניה היא למשוך את תשומת ליבו ועינו של הקורא, תוך יצירת מערכת יחסים בינינו לבינו. בפניה אנו יכולים ליצור הזדהות במצבו של הקורא ובמקביל ללחוץ על נקודות רגישות אצלו, המצריכות פיתרון מיידי. פניה ישירה אל הלקוח – לנקוב בשמו “יוסי”, בתואר שלו “סטודנט”, “מנהל”, ועוד.

הגדרת הבעיה או הצורך באמצעות הפניית שאלות – סובל מעצירות? חולם על דירה חדשה? ועוד.

כותרת

הכותרת היא למעשה הפנים של המודעה, המסר הראשוני שלנו. כ- 70% מהקוראים, יתמקדו בכותרת ולא ימשיכו לקרוא מעבר לכך, לכן על הכותרת ליצור רושם ראשוני טוב, אשר יפתה את הקוראים לקרוא גם את המשך הטקסט.

תפקידה של הכותרת היא להמשיך את מערכת היחסים שנרקמה קודם לכן עם הקוראים.   היא אמורה לעורר סקרנות אצל הקורא, וציפייה לכך שנציע פתרון ראוי לבעייתו. חשוב לנסח כותרת תמציתית וברורה ככל האפשר, לכן חשוב לא להתחכם. יש להעביר דרכה מסר אחד בלבד – שאר המסרים או יתרונות המוצר יפורטו בכותרות המשנה.

טקסט

הטקסט מספר לנו בהרחבה יחסית על מה מדבר דף הנחיתה. רוב הקוראים הנחשפים לדף הנחיתה אינם קוראים את כל הטקסט והמלל במלואו, אלא מרפרפים בעיניהם על תחילת הטקסט, על סופו ורק לאחר מכן מחליטים האם להיכנס פנימה ולקרוא אותו. לכן חשוב שבתחילת הטקסט יופיע המידע החשוב והמשכנע ביותר, אשר ישאיר את הקוראים איתנו, להמשך קריאת הטקסט.

חשוב לקטוע את הטקסט לפסקאות ולנושאים, אשר יקלו על עיניו של הקורא. מומלץ כי כל פיסקה תכיל כ- 5 משפטים, ובכל משפט יהיו 10 מילים בערך. את הפסקאות ישברו תת כותרות אשר יספרו בצורה תמציתית ומסקרנת את נושא הפסקה.   על הטקסט בדף הנחיתה להיות תמציתי וברור לקהל היעד שלנו.

מומלץ להפנות את הטקסט לאדם ספציפי ( לפי מין, גיל, מגורים, מצב משפחתי ועוד), איתו אנו נרצה לבנות מערכת יחסים שבשיאם הוא ירכוש את המוצר/ השירות שלנו.

חשוב לדבר ישירות אל הקורא, כדי שירגיש שהוא נמצא לנגד עינינו, אנו מדברים אליו ונותנים לו את מלוא תשומת הלב – “נמאס לך”, “רוצה ש..” ועוד. בחלק מן המקרים, נרצה לתת קורא הרגשה כי הוא חלק מקהל גדול, לכן במקרים אלה נשתמש בצורת רבים.

כותרת הסיום

לסיים את הטקסט בכותרת חזקה. פה המקום לחזור על המסר בצורה המשכנעת ביותר.

הנעה לפעולה

חשוב לזכור כי המטרה שלנו היא להביא את הקורא לידי הנעה לפעולה – קניה, יצירת קשר, מילוי טופס וכו’. לכן אנו צריכים “להאכיל” אותו בכפית ולהסביר לו מה צריך לעשות – “צור קשר עוד היום”, “הירשם עכשיו”, “לחץ כאן” ועוד.

בכל מקום בו יש הזדמנות לפעולה מצד הקורא, יש לשתול את הלינק, הבאנר, כפתור הקניה או הטופס המיועד, אחרת נפספס את הקורא והוא יצא מדף הנחיתה.

מרכיבים נוספים בדף הנחיתה

בדף הנחיתה ניתן לשלב תמונה זעירה, המסייעת לנו לשווק את המוצר, או בוקסה קטנה, שבה נוכל להכניס את היתרונות שלנו ולהדגישן באמצעות סימן “וי”, קו תחתון, הדגשה צבעונית ועוד.

דף נחיתה טוב עושה שימוש במילות ממירות שמטרתן כאמור לבצע המרה אצל הקורא. בין המילות החזקות שבכוחן לחולל שינוי: לראשונה, חדש, חינם, ללא תשלום, מהפכני, מובטח, אמיתי, כדאי, שימוש, יוקרתי, איכותי ועוד. כמו כן, מומלץ להשתמש ברצף משולש של מילים חזקות כמו: “מהפכני, אמיתי וכדאי”, או “מנקה, מקרצף ומייבש”.

לסיכום, מטרותיו של דף הנחיתה הם לתפוס את הקורא ולעורר את סקרנותו, לספר לו על השירות המוצע לו ובסופו של דבר לסגור איתו את העסקה, משמע להניע אותו לפעולה הרצויה לנו.