תוכן טוב – כתיבת מאמר נכונה לאתר אינטרנט

תוכן טוב הוא תנאי בסיסי לכל אתר שמחפש להצליח. אתרים רבים שנמצאים כרגע בשלבי הקמה ואתרים וותיקים יותר בוחרים, ובצדק, להשקיע ביצירת תוכן טוב לאתר שלהם.

למה שווה להשקיע בכתיבת תוכן טוב לאתר?

  • תוכן טוב שמותאם למנועי החיפוש ישיג מיקום גבוה יותר בדפי תוצאות החיפוש.
  • כתיבת מאמר טוב עונה על הצורך החשוב ביותר של קהל הגולשים – קבלת מידע. מידע איכותי יזכה את האתר ביותר כניסות ויותר כניסות חוזרות.
  • תוכן טוב יעורר תגובה – קנייה, הצטרפות, לחיצה או כל פעולה אחרת שבעלי האתר רוצים.
  • תוכן טוב יכול להיות מפורסם במקומות נוספים כמו בלוגים, אתרי מאמרים וכו’ ולקצור עוד תנועה ועוד קישורים משם.

תוכן טוב יכול להביא יותר מבקרים לאתר, לגרום להם להישאר ולבצע את הפעולה הרצויה 

אפשר לכתוב תוכן טוב לבד?

יותר ויותר בעלי אתרים וחברות קידום מבינים את חשיבות התפקיד שיש לתחום של כתיבת תוכן בכלל, ולכתיבת תוכן איכותי בפרט במערך השיווק הכללי של כל אתר, ולכן בוחרים לפנות לכותבי תוכן עצמאיים או לחברות תוכן מנוסות כמו החברה שלנו.
אפשר לכתוב מאמר לבד אבל צריך לזכור שמדובר בכתיבה שונה מהרגיל –  כתיבה לרשת מצריכה לעיתים שינוי ממשי בתפיסה, שינוי שלוקח זמן ותרגול. כותב תוכן מקצועי יוכל לגשת ישר לעבודה ולייצר תוכן טוב, מותאם לגולשים ולמנועי החיפוש.

כתיבת תוכן – עשה ואל תעשה

ברשת העין סורקת

כשאנחנו מסתכלים על עמוד אינטרנט רובנו לא באמת קוראים אותו, אנחנו סורקים את העמוד, מדלגים במהירות על נתחים של טקסט בחיפוש אחר המידע שבשבילו הגענו לשם. בכדי להקל על הקורא תוכן טוב צריך להיות סריק (Scannable) ככל האפשר.     שימוש כותרות ותתי כותרות
השימוש בכותרות ותתי כותרות מאפשר לגולש לעבור על מה שלא רלוונטי לגביו ולמצוא במהירות את מה שהוא מבקש, מעבר לכך הן מספקות ראשי פרקים לכתוב, מבליטות את הנקודות החשובות ומסייעות לשבירת הטקסט.   רשימות ובוליטים
רשימות הן פורמט שמושך את העין ומאפשר להעביר מידע בצורה “מאווררת”, מאורגנת ונוחה לסריקה.   הבלטת טקסט
כמה פשוט ככה אפקטיבי, טקסט בולט ממגנט אליו את העין. כמובן שהטכניקה לא עובדת אם כל מילה שנייה מובלטת לאורך כל הטקסט.   רווח
חשוב מאד להציג תוכן מרווח עם שטחים “מתים”. העין לא אוהבת דחיסות

קישורים

תוכן טוב נכתב קודם כל בכדי לספק את הקורא, הטמעת קישורים בתוך הטקסט היא טכניקה מעולה להבלטת מילים חשובות ולמתן מידע נוסף לקורא שלך. מומלץ להשתמש בכמות מתונה יחסית של קישורים, החזות של דף עמוס קישורים לא משדרת מקצועיות ויש כאמור שיטות אחרות להשגת אפקט דומה.

פחות זה יותר

הישיבה מול מסך מחשב מעייפת לנו את העיניים, בגלל זה העין סורקת את החומר ובגלל זה אנחנו מעדיפים תוכן קצר. מבחינה טכנית פשוט קשה לקרוא תוכן ארוך גם אם רוצים ולכן תוכן טוב צריך להיות “לעניין”. אין טעם להשתמש במילים ארוכות, להרחיב בכל נושא ולדחוס עוד ועוד מילים לפסקה. שמרו על יחס של רעיון אחד לפסקה ועל מינון פסקאות הולם.

מילות מפתח

תוכן טוב הוא תוכן שממוקד מילות מפתח. ישנן גישות שונות לשימוש הנכון ביותר לטכניקה הזו אבל רצוי לא להשתמש בהן יתר על המידה. השימוש במילות מפתח היא טכניקה שלמה שמומלץ מאד להתעמק בה, במיוחד אם החלטתם לכתוב תוכן טוב לבד.

אלו הם רק עקרונות הבסיס ליצירת תוכן טוב, כאמור הניסיון יכול להועיל בצורה משמעותית. עם הזמן תוכלו להפנים את הרגלי הכתיבה לרשת, ללמוד יותר על התחום ולהתמקצע.

תוכלו גם לפנות אלינו, אנו מתמחים בכתיבת תכנים לרשת- שירותי כתיבה של מאמרים, תוכן שיווקי לאתרים, קופירייטינג ועוד כמעט בכל תחום ועל כל נושא.

אנא פנו אלינו למידע נוסף.